Jégvarázs, a lányok kedvence

elsa

Ma már a gyermekjátékok legtöbbje valamilyen márkához kapcsolódik. Ilyen a Walt Disney Jégvarázs c. filmje is, és annak szereplői: Elza, a hóember és a többiek. A szülőkben ilyenkor felmerül a kérdés, hogy vajon helyes-e ha olyan játékot vásárolnak gyermeküknek, amely egy tudatos marketingstratégia részeként született meg. A kérdés nem könnyű. Egyrészt a gyermek vágyik rá, kortársai ilyen játékokkal játszanak. Ha ő nem kapja meg a játékot elszigetelődhet kortársaitól. Másrészt talán jobban szeretnénk olyan játékot, amelyben az ő saját fantáziája jobban megjelenhet.  A választás nem könnyű, de ha belegondolunk a mi gyerekkorunk is a hercegnők bűvöletében telt, csak akkor még inkább hamupipőke, vagy éppen Hófehérke volt a kedvenc.

Éppen ezért azt gondolom, nem kell megijedni az új Disney mesefiguráktól is. A Jégvarázs és Elza hercegnő egy pozitív hős, modern kihívásokkal és döntésekkel, amellyel majd gyermekünknek is szembesülnie kell. Éppen ezért egy ilyen baba is jó választás lehet.

Arra azonban törekedjünk, hogy a gyermek ne a TV-n keresztül játsszon, azaz a megvásárolt bab ne kellék legyen a tévézéshez, hanem olyan játék, amellyel ő maga játszik, és új kalandokat, történeteket ötöl ki, így fejlesztve fantáziáját.

Ha ezt sikerül megvalósítani, akkor nem jelent semmilyen problémát a márkás gyermekjáték sem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.